Автор: (C) Тош. Звук и от "Сън в летен дъжд". Музика: Кевин Маклауд (CC 4.0). Следват много др. епизоди с котки, птици, прилеп, пеперуди и др. http://twenkid.com
Следват много др. епизоди. http://twenkid.com
https://youtu.be/eWQEPmY4YG4
Видео с обяснение на ефекта от клипа "Сън в летен дъжд" (2019).
* Цел на ефекта: видео с голямо увеличение, заснето с нестабилна камера от ръка, с шумна картина в пороен дъжд, при което се виждат отделните капки. По хитър прост начин автоматично да се заличи нежелано лого на верига магазини (постоянно пресичано от капките дъжд), като ефектът да не изглежда неестествено и се запазят дъждовните капки.
-- Използван в епизода "Сън в летен дъжд" от поредицата "Дивия Пловдив".
Coded: 28.11.2019 - 29.11.2019 in Plovdiv, Bulgaria (и малко промени около 16-17.9)
Трябваше да стане по-хитър начин и задоволително добре, не беше нужно да е съвършено, защото беше само един кадър от 3 секунди и не можеше да се занимавам прекалено дълго само с него. В същото време исках да използвам кадъра, защото имах нужда да разнообразя монтажа и защото картината, освен нежеланото лого, беше живописна и интересна.
Програмирах го на "Python" с OpenCV, като OpenCV служи само като видео интерфейс, обработката е "ръчна" - пиксел по пиксел.
Ако не валеше дъжд и камерата беше стабилна, можеше да се нарисува с "GIMP" или Photoshop веднъж и да се размножи в кадрите, но тогава сцената нямаше да е толкова интересно. С постоянно променяща се позиция и капки дъжд, беше непосилно да се нарисува 83 пъти, затова трябваше да се програмира.
...
Бел: Да, маскираното лого можеше да бъде по-светло (като ламарината на магазина), но така пък изглежда като продължение на металния стълб. По-светло - в следваща версия.
Python, OpenCV
PURPOSE: Automatically remove a logo in shaky, rainy, noisy video and preserve the raindrops crossing the logo
https://youtu.be/OWI7HQWyZWg
Започна да излиза бр. 33 на "Свещеният сметач". Следват други големи произведения, видео продукции и др., възраждащи Сметача в пълна и още по-разностранна сила отколкото в периода на "древността".
Димитър "Мико" Кузманов от ТК "Локомотив" на финала на домашния тенис турнир в Пловдив през 2016 г. срещу Педро Мартинез на Фючърс, $10 хил. долара. Оператор и монтаж: Тош. Мико мисля че беше в топ 400, Мартинез - в топ 500. ITF, Тенис.
Video produced by Todor. Рядък преносим Правец-8VC - Pravetz-8VC (Apple IIc clone) playing Karateka, ICL CLAN 3 Unix Server и Терминал в Compu Plovdiv - компютърен музей в Пловдив.
Дивото в Пловдив в поетични, успокояващи, величествени и комични музикални видеоклипове с животни, птици, гледки и звуци. Приказни картини, иронични котешки прозявки, смеещи се врабчета в горски лабиринти и кикотещи се гарвани, гмуркащи се в гаснещата синева; трескави катерички с орехите им; майки гугутки и техните деца, учещи се да летят; безгрижни котараци и плашливи котенца; пеперуди, оцеляващи в буря; любопитни чухалчета с пухени премени и други красоти, неуловими с просто око. Автор и продуцент: (C) Тодор Арнаудов 2019. Музика: (CC) Kevin MacLeod.
Редакция: не е точно чухал, вижте коментарите към видеото.
"Пред"-премиера, поради помрачаваща настроението причина.
Видеото беше качено в работна версия още през октомври, но скрито и премиерата щеше да е малко по-късна с множество други епизоди, но избързах, защото показаха няколко секудни от филма в репортаж на една от най-печалбарските телевизии, относно протест срещу скандален строеж на блок в междублоковото пространство, където снимах совите. Кадрите са от около 33-35 секунда, моментът който се вижда на снимката на предварителния преглед.
Репортажът беше откровено тенденциозен и манипулиран, скрива аргументите на гражданите, които са свързани и със законност и технически проблеми - оставени само най-празните от рода на "искаме зеленина, не искаме бетон" (кой иска бетон, освен предприемачите?), а са скрити аргументите, че законността е спорна, че има жестоки инфраструктурни проблеми и че новодомците ще ги чака наводняване на мазетата както на сега живушите, ако има подземни паркинги навярно и те ще са под вода при всеки обилен валеж. Твърденията за броя паркоместа е съмнителен и няма проекти, които да ги доказват, че че там е имало проект за друго, който буквално е зачертан без ясно обяснение защо (освен ясното защо).
Освен това от телевизията са решили, че няма нужда да посочат източника на кадрите със совата.
Аз го показах на репортера на място и той поиска да му го пратя (пред свидетели), но на клипта е ясно показано, че не е Public Domain, че заснемането му изисква определено умение, освен това е качено в Youtube. Eлементарната етика изисква да се посочи, че операторът на тези кадри не е онзи от съответната телевизия, и да се напише, че е използвано от Youtube.
В момента записът е представен все едно е сниман от въпросния репортер, макар че той няма как да бъде заснет сега, тъй като в края на ноември дървото няма толкова листа, което се вижда и в кадруте от тяхното видео, също така няма толкова млади чухалчета със съответно пухено оперение. Снимах кадрите на 30.5.2019 г.
Онзи каза, че се извинявал, но, цитирам, не знаел, че видеото имало авторско право (вижте как започва), в имейла не съм бил написал, че държа да бъда цитиран. Ако съм бил упоменал това, нямало да го ползва, защото всъщност не му трябвало, а включил кадрите, "за да не ме обиди". И не знаел, че съм бил, цитирам, автор в кавички, който търсил самореклама. И аз не знаех, че той е недобросъвестен (за медията му, че е недобросъвестна, го знае всяко дете)..
За сведение на неграмотниците и недобросъвестната медия, всяко произведение, което не е Public Domain, според етиката изисква да се посочи източника или да се спомене, че автор на въпросното не е репортерът, който се самоизтъква накрая и на който се плаща - особено в комерсиална телевизия, в която имат рубрика за пращане на материали от граждани, както в други подобни медии, и там външният автор на материала отбелязва, че разрешава употреба, и той се цитира за "чест и слава", тъй като е допринесъл за съответната комерсиална медия.
Писах и до телевизията за случая и ги помолих да го отбележат поне в текста на статията за репортажа - не получих никакъв отговор.
От техническа и операторска гледна точка совите са единствените интересн и и красиви кадри в репортажа. Фактът, че ги показаха, 2-3 секунди, в пълен размер, показва че са заснети добре и според техните оператори, редактори и монтажисти - положителното в тази неприятна история.
Ако бяха лошо заснети, тогава задължително щяха да го сложат в малък размер и да посочат, че са "любителски кадри", а сега могат спокойно да ги присвоят.
Някои думи които бих казал за поредицата засега са: кинематографична, оригинална, необичайна, поетична, иронична, смешна, игрива, духовита, "операторско-майсторска".
Подготвям първия набор от епизоди, които ще започна да публикувам постепенно, може би този месец или до края на годината. Вече съм заснел материал за десетки епизоди, но зависи от това как ги наредя и разделя. След като пусна първите, ще преценявам. Засега има монтирани или планирани за монтаж десетина, които ще представят духа на сериала.