Saturday, January 29, 2011

Новини: "Сватбата" - второ издание (предстои)


Замислям се за второ издание, частично премонтирано. Евентуално с бонус материали - кадри от правенето на филма и други.

Friday, January 28, 2011

Легенда за БТК (2001) - Тош, студио "ЕИМ Свят"/Свещеният сметач | Радиопиеси

Понякога се сещам за тази доста сполучлива радиопиеса, която измислих и записах на един дъх преди повече от 9 години - вечерта на 31/12/2001 г.



Легенда за БТК (2001) - Звукозапис, MP3

След толкова години и две смени на името на компанията, "БТК" наистина постепенно се превръща в легенда. :))

Съжалявам, че междувременно не съм записал повече радиопиеси - лесни са за правене и е забавно актьорско упражнение. Рано или късно, и това ще стане, може би ще стане по-"индустриално" след като седна да напиша основата на софтуера за ускорен звуков монтаж и дублаж.

Имаше започнато продължение на тази легенда, но не го довърших, и една друга радиопиеса, която беше интересна, но все още така и не съм пуснал за публично слушане - "Футболни фантазии 2004", или "Ми ко бием шведите и датчаните - ш'са класираме". Не я публикувах първоначално, защото не бях доволен как бях предъвквал произношението на някои неща, впоследствие ме домързя да го записвам наново.

Но и тя ще излезе някой път, сега за световното имаше вариант, но се отложи за още малко по-нататък.

Sunday, December 12, 2010

Leopard (short film) | Леопард (късометражен филм) | Национална кампания срещу кражбите на колела



If you prefer Vimeo:

Leopard from Todor Arnaudov on Vimeo.

Vbox7: http://vbox7.com/play:0271a0e0


LEOPARD

Starring (in order of appearance): Todor Arnaudov - Tosh, Kaloyan Makedonski, Angel Yanev
Camera: Vasil Krastev
Editing: Tosh
Sound (recorded and edited): Tosh
Music (composed and performed by): Tosh
Written and Directed: Tosh

Interior shooting at: Angel and Tosh

Produced by: Todor Arnaudov and Twenkid Studio: twenkid.com, artificial-mind.blogspot.com

Special editing effects and titles created using Twenkid FX.
Shot in the city of Plovdiv, Bulgaria in 12/2010.

Stop bike thiefs! Justice!

ЛЕОПАРД 

Спрете кражбите на колела!Национална кампания срещу кражбите на велосипеди. Дръжте крадците!

Участват (по ред на появяване): Тодор Арнаудов - Тош, Калоян Македонски, Ангел Янев
Оператор: Васил Кръстев

Монтаж: Тош
Звук (запис и монтаж): Тош
Музика (композиция и изпълнение): Тош
Сценарист и Режисьор: Тош

Помещения за снимки на закрито: Ангел и Тош
Продуцент: Тош и Twenkid Studio
Специален видеомонтаж и надписи чрез: Twenkid FX
Заснето в Пловдив през декември 2010 г.

  Правосъдие за крадците на колела!

bikes, bikes, thief, theft, steal, horror, prevent, police, stop, trap, capture, mtb, moun

tain bikes, rider, riding, city, Plovdiv, Bulgaria, Спринт, колела, велосипеди, крадци, кражби, ужаси, предотвратяване, капан, полиция, спрете, хванете, МТБ, планински, бегачи, ездачи, карачи, каране, яздене, град, градски, България, филми, късометражни, български, оригинални, пловдивски, Sprint, Maxcom, как да, how to, предотвратяване, кражби, предпазим, крадци, катинари, заключвалки, вериги, клопка, местопрестъпление, сгащен, сгащване, хващане, бой, боец, боксьор, ключове, заключване, lock, locker, fight, box, keys
 

Friday, December 10, 2010

Г-н Поромански и Гошето - Импровизация; или "К'ъв добър ден, дължиш ми 50 бона!"





К'ъв добър ден, дължиш ми 50 бона!

Импровизация: Стоян Стоянов - Deeron и Тодор Арнаудов - Тош
Оператор: Васил Кръстев
Режисьор: Васил Кръстев и Тош
Монтаж: Тош
Охранители: Калоян Македонски и Ангел Янев
Домакин: Ангел

(C) Twenkid Studio 2010

Една от първите импровизации с новите другари в екипа, снимахме я през октомври. Осветлението е зле, нямахме добри лампи под ръка, някои от моите изказвания можеше да ги изрежа да е малко по-плавно, но все тая. Ако сте фен на Бай Стоен, мисля че ще останете доволни от изпълнението му. :)

Скоро ще излезе импровизация с Калоян от тази сесия, и почти е завършен монтажа на "Леопард", в който играем всички без Стоян. Две-минутно филмче, но с идея и дет' се вика "социално значимо" послание.

Междувременно, оказа се че една стара бърза импровизация със Стоян и мен - "Български полицай и американски рапър" е добила известна популярност в Ютюб, гони 4000 гледания. :)

Думи: скечове

Monday, December 6, 2010

Критика: Деян Неделчев е голям певец - "Обич за обич"

Тъжно е, че много висококултурни хора и хлапетии плюят по Деян Неделчев заради странните песни, излагал се бил човекът; бил "гей", защото танцува и позира смешно, но не успяват да дочуят музикалната страна на изпълненията... Човекът изглежда добре и е пластичен (сравнете с някои поп-фолк звезди), а хумористичните оригинални песни поне според мен са къде по-забавни от някоя поредна банална история от тип "обичам те, без теб не мога, ти си всичко за мен, хайде с тебе двама" и пр., които се харесват на масовия вкус, но това е друга история. 

Деян Неделчев е голям певец и артист, според мен се подиграва на тоя тип прибързана и недообразована публика. Знаете ли, че тази песен също е на Деян Неделчев?

Обич за обич



http://www.deyan-nedelchev.com/

Monday, November 22, 2010

Twenkid FX Demo - November 2010 | Видеообработка, монтаж, композитинг - ново демо на българската програма за визуални ефекти Twenkid FX




Последните няколко седмици нямах време да развивам системата, но тя стабилно върви напред. http://fx.twenkid.com

Думи: Twenkid FX, Visual Effects, Twenkid Research, Visual Effects, Editing, Визуални ефекти, Видеообработка, Монтаж, Новини, Compositing, композитинг, български, софтуер, ефекти, компютърни, Chroma Keying, зелен екран, забавен, каданс, ускорен, стабилизация, компенсация, motion compensation, postprocessing, image stabilization, video crop, multi screen, video in video, remove objects from video, removal objects from video, премахване на обекти от видео,

Saturday, November 20, 2010

Новини: Разни грижи...


Снимка: Тош

Разнообразни грижи и разпилявания напоследък... :( Както винаги се занимавам с много неща. :) Може би ще вкарам по-сериозно медийно присъствие тук през следващите седмици.

Един от серия озвучителните експерименти с филма за колегата Ед Ууд:


Дублаж, Джони, Деп, Тош, Ед, Ууд, Ed, Wood, Тим, Бъртън

Thursday, October 28, 2010

Twenkid FX: New Showreel Demo Coming Soon


 Features are growing



Keywords: Visual Effects, Non-Linear Editing, Video Post Production, Compositing, Композитинг, Видео, Редактиране, монтаж,софтуер, български, постпродукция

Tuesday, October 19, 2010

Стефан Апостолов - български режисьор в Холивуд, работил с Ед Ууд | Bulgarian Director who worked with Ed Wood


Както четях за колегата Ед Ууд, изигран прекрасно от Джони Деп, се натъкнах на тази любопитна подробност от живота на ексцентричния кинематограф.

Стефан Апостолов, роден в Бургас през 1928 г., емигрирал в САЩ през 40-те години за да избяга от комунистите. Става режисьор, пионер в "sexploatation" филмите, ужаси и еротика. Създава 9 филма по сценарий на Ед Ууд, като игралният му дебют с Ед Ууд е  "Оргията на смъртта" през 1965 г. Участва в документални филми за Ед Ууд. Умира през 2005 г.

Статия за Стефан Апостолов във в-к "Фар"

http://www.imdb.com/name/nm0032154/

http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_C._Apostolof

http://en.wikipedia.org/wiki/ Orgy_of_the_Dead

Stephen C. Apostolof, aliases A.C. Stephen(s), Robert Lee, Стивън Апостолов, Стефан Апостолов

...

Ключови думи: Холивуд, Hollywood, българи, български, режисьор, Америка, САЩ, Ед, Ууд, Ed, Wood, Edward, Plan 9, Outerspace, erotic, porn, sex, Bulgarian, director, retro, documentary, 50-ies, 60-ies, B-Movies, movies, films, Depp, Johny

Saturday, October 16, 2010

Критика: "Стъклената река" и "Източни пиеси" - една приятна и една неприятна изненада

Приятната - "Стъклената река"

Четох много лоши коментари, че не ставал за гледане, имал големи дупки в сюжета, някои важни сцени били прекалено дълги, а други маловажни - прекалено къси; сцените нямали връзка; излишни образи, не знам си какво спрямо романа (то си пише "по мотиви от"); Ласкин бил много слаб.

Да, много от тези проблеми си ги има, но според мен филмът не е чак толкова зле и не е вярно, че "не ставал за гледане" (за разлика от втория филм в тази критика), а "дупките" в сюжета не са чак толкова зейнали. Ласкин наистина не е най-добирят актьор във филма, но другите се справят много добре и ми харесаха. На моменти има много свежи реплики. Операторът е всепризнат майстор и това си личи.

Да, поредните натуралистични секс-сцени, лош патент на българското кино; наистина муден разказ; но някои филми са си разказани по такъв начин, искат да те вкарат в бавно темпо, в спокойствие и човек понякога трябва да приеме това което авторите са избрали.

Колкото до дупките в сюжета, т.е. неща, които не се доизясняват много подробно, може да са били притиснати за дължината на филма и да се е наложило да режат и да избират откъде; а може идеята да е била зрителите да се чудят за някои неща. Изборът за някои детайли го правят авторите.

Неприятната изненада - "Източни пиеси".

Спечелил не знам си какви награди, участвал в десетдневката на режисьорите в Кан. Бях чувал за него и се чудих какъв ли ще е, каква надежда на българското кино.

Съжалявам, но когато най-накрая го гледах, щях да падна от потрес! Съжалявам за починалите актьори, но аз ще говоря за филма, не за личните им трагедии.

Сценарият е като за късометражен филм или както други казват, нещо като репортаж, но е разтегнат с импресии и празнота до 85 минути, явно за да може да участва като пълнометражен.

Колегите, които ми се сърдят за едно откровение от преди време относно българското любителско/независимо/нискобюджетно кино, ако искат нека да наострят уши, защото според мен могат да използват този филм за урок как да не правят кино. Използвани са множество аматьорски похвати, в лошия смисъл на думата, и пак ще отбележа, че проблемът с аматьорските похвати не е в ниския бюджет, а в тъканта на филма. Споделям една мисъл на немския философ Шопенхауер, който казва: "Качеството на цялостното мислене се усеща веднага след прочитане на няколко страници от даден писател. (...) т.е. какви са формалният строеж, тъканта на неговото мислене, която остава неизменна във всичко, за което е мислел (...) В тях веднага установяваме движението, гъвкавостта и лекотата, дори окрилеността на неговия дух, или, обратно, неговата тромавост, слабост и недодяланост."

Няколко неща, които ми харесаха:

Турските актьори са много добри и естествени, към тях нямам забележки. Моментът с нападението на скинарите е добър, контрапунктът между спокойствие и внезапен кошмар е добро попадение. Темата е "поучителна" и "социална", но клиширана и повърхностна. Някои отделни кадри са заснети както трябва, но...

Но...

Има прекалено много лоши кадри с лоша композиция, която би вървяла за телевизионно образователно предаване, не и за кино (не заради камерата); историята във филма и противопоставянето е клише, героите са плоски и схематични.
(Гледали ли сте American History X (1998) - http://www.imdb.com/title/tt0120586/ - подобна история за двама братя, но героите са по-сложни и е по-добре разказана)

От играта на българските актьори запомних като добра само сцената от няколко секунди в един театър; певицата в бара...; момичето на малкия брат - Анжела; някои отделни детайли. Другото...

Много от диалозите са по-безидейни, грозни и схематични от тези в "Листопад". Почти няма музика, показват се дълги празни кадри без говор и без музика! Първите 30 минути не се случва почти нищо; има 15-20 секундни кадри в които човек в общ план върви в тишина покрай спрени коли към сграда, като вместо да се види каква ще да е тая сграда, се виждат паркирани коли и улица; в широк кадър човек е сложен в центъра и в план до кръста води умопомрачителен монолог за Исак Нютон и за големите умове, които били повярвали в Бога; като освен че човекът е лошо композиран в средата, ръкомаха и ръцете му секат кадъра отдолу. Лошо боравене с плановете (от хора с формално образование?!!...); камерата се клатушка като пияна (търсен ефект?); вместо да се чуват репликите на героите, се чуват случайни шумове от средата...

Малкият брат гледа с каменна физиономия през повечето време и не изразява никакви емоции. Приятелката на Ицо бърза да си изстреля шокиращите реплики от тип ни в клин ни в ръкав: "Ицо бе... Що не ми се обаждаш бе..."; плачове, които се появяват от нищото.


"Българските актьори преиграват..."

По отношение на актьорите, разпространено е мнението, че българските актьори преигравали, защото в НАТФИЗ ги учели на театър, а не на кино и т.н. Съжалявам, но актьорите са *актьори*, те могат да играят много неща.

Режисьорът и кастинг-режисьорът носят отговорност какви хора участват във филма и как играят, те са като селекционерите на националния отбор по футбол. Ако един актьор говори по-емоционално или по-малко емоционално отколкото трябва, режисьорът е този, който трябва да направи забележка и да го накара да играе "правилно" според неговото авторско виждане.

Ако режисьорът не коригира актьорите значи не е успял да ги накара да се отпуснат; или не е имало време за допълнителни дубли (чак пък толкова); или според него това е "достатъчно добра" игра, което е най-лошият вариант.

Освен това, част от "преиграването" на актьорите в претендиращите за сериозни филми се основава и на лош сценарий и лоша режисура, която ги прави да изглеждат "изкуствени" - образите не са изградени, героите разказват каквото им е на сърце в прав текст в монолози; говорят и изразяват неадекватни неща и т.н..

Да, бюджетът му бил много нисък, правен е без подкрепа от НФЦ, част от актьорите са "натуршчици" и т.н. и т.н. но поне режисьорът и част от актьорите са професионалисти с формално образование и е странно да допускат такива грешки.

...

Още по-странно и абсурдно е, че този филм е бил избран в дестедневката на режисьорите в Кан миналата година - първият български филм в Кан от 20 години и има първи награди за дебютен филм от няколко фестивала, получава награди и на "Златната роза". Потресаващо! Не знам какви специалисти са в тези журита, но има нещо сбъркано. Хвърлят ме в размисъл какви ли ще да са били другите филми, които са загубили от "Източни пиеси"... :-/ Искрено се надявам, че следващият филм на Камен Калев ще бъде по-добър.


* Естествено, лесно е да се досети човек какво е вървежно в чужбина в този филм:

"Социални", "наболели", "междуетнически" поучителни теми, които е важно да се отбелязват някъде и да се прави нещо срещу тях, но и начинът на представяне е важен. Неща, които тук са банални и пошли, за някой японец може да са екзотика, също като грозните гледки от Обеля и Люлин. Тривиалното, "истинското" (елементарното, посредственото, низкото, баналното), клишето е вървежно за някои.

Страничен ефект на такива продукции е, че дават лош пример за "добро" кино на младите автори - видиш ли този филм е спечелил толкова награди, следователно е добър... Ужас.

Monday, October 11, 2010

Twenkid FX: Cropped Scaled Video in Video and a video from a Twenkid FX's Predecessor

Recent new, relatively debugged feature - nested cropped scaled video segments with different source video resolutions and different aspect ratios.

Една нова функция: вложени изрязани мащабирани видеосегменти от видео с различна резолюция и различни съотношения ширина/дължина.

...

Take a look on a video, created with the "grandfather" of Twenkid FX - an experimental program, developed quickly in the spring of 2005, featuring functions for split-screen and matte-painting with masks, but applied frame-by-frame with pictures, and then the output pictures must be put together in video separately.

(Клип, монтиран с предшественик на Twenkid FX от пролетта на 2005 г., в който бях разработил набързо функция за композитинг с маски, но програмата работеше само със снимки, кадър по кадър)






Wednesday, October 6, 2010

Николай Стоилов - български актьор в Холивуд | Nickolai Stoilov - Bulgarian Actor in Hollywood






Завършил НАТФИЗ за 3 години, след това следвал на престижни места в САЩ и Великобритания. Участвал е в епизоди на "Наричана още", "VIP", "Сабрина, младата вещица" и в пълнометражни филми, получил признание от критиката. В българското кино има малка роля  в началото на "Вампири, таласъми". 

Спечелил първенството на САЩ по ски алпийски дисциплини... Много интересни неща за него в  интервю на в-к "Стандарт".Съавтор на роман, който в момента е на пазара:  "Докторантска история на ужасите" - така и попаднах на него, докато случайно разглеждах какви български романи са на пазара, докато си мислех за един от моите проекти за роман и се опитвам да се накарам да седна да го разпиша, но все няма време. 

Инфо за Николай в IMDB:   http://www.imdb.com/name/nm0831175/

Tuesday, October 5, 2010

Twenkid FX: Chroma Key Compositing Test | Тест със зелен екран







Ефектът е прототип от началото на септември, предстои да се усъвършенства. Тук светлината не е достатъчно равномерна за сегашните му възможноститму да се адаптира и самонастройва в местата с плътно черно (вижте косата). 


Модел: Калоян
Оператори и осветление: Тош и Васил Кръстев
"Студийно" помещение: Ангел
Монтаж: Тош

Friday, October 1, 2010

HDSP: Лов на дребни хищници - велик филм, не пропускайте!


Гледайте "Лов на дребни хищници", докато е в кината. Много е смислен, кинематографичен, драматургичен, има някои готини монтажни решения (няма да издавам какви). Историята е тарикатска, младите актьори са симпатяги, изпълнението на главния герой е направо убийствено.

Жанровете са различни, но според мен е несравнимо по-добър и дълбок от прехваления "Мисия Лондон" като художествена стойност и много повече си заслужава да се гледа, жалко че надали ще успее да стигне толкова висока гледаемост, защото няма достатъчно реклама. Единствената ми забележка са някои цветови корекции, някак странно "прегоряло" изглеждаше картината понякога, не знам дали причината е в камерата (която не е с кинолента) или това е художествено решение, което се разминава с вкуса ми, сигурно второто.

Всичко друго е супер, и с този бюджет от няколкостотин хиляди лева филмът е велик, поздравления за всички актьори и автори!


HDSP: Лов на дребни хищници - Официален сайт на филма

Monday, September 27, 2010

Twenkid FX - Compositing Test

Twenkid FX - Compositing Test at 26 Sep 2010 from Todor Arnaudov on Vimeo.











Sequences shot for the fantasy experimental short film "The Gift". Edited and composited using Twenkid FX - my custom NLE video editing and compositing/visual effects software. Still it's a prototype, developing quickly and gaining critical mass of complexity.

Shot in Bulgaria and Poland in 2008. Camera and editing: me. To be continued...

Friday, September 24, 2010

Новини: "Враговете на футбола" (раб. заглавие) | News: The Enemies of the Game (a film project, casting and a partial synopsis)

English: Partial synopsis of the project: The great Bulgarian football striker Stoichko Hristov is back to Bulgaria in order to write a book about the enemies of the football. The enemies who caused the referee's injustices in World Cup USA 1994 and Euro Cup 1996 and are ruining the Game. The foreign reporter Johny Johnson is living with him to actually write the book while interviewing his host. Johny gets familiar with Bulgarians' and Stoichko's picturesque character, while the enemies Stoichko talks happen to be real, and not just a result of his high-tempered temperament...

Going to introduce a lot of new actors and will be vastly more complex compared to the previous shorts about Stoichko Hristov, and will be multilingual - English, Bulgarian and several other languages I will not disclose yet.

 Twenkid Studio набира хора за актьори, статисти, каратисти и др. бойци, гримьор, хора които играят футбол и фенове, музиканти и всякакви други сътрудници/помощници за филма "Враговете на играта" или "Враговете на футбола".

 Жанр: експериментален/комедия/драма/многоезичен/екшън.

Засега евентуалният екип е: 

В ролите:
 Тодор Арнаудов, Калоян Македонски, Ангел Янев, Стоян Стоянов, Владимир Джувинов, Милен Делчев, Костадинка Делева; Силви?, Дани?

Оператор:
Васил Кръстев

Сценарист, режисьор, монтаж, виз. ефекти, звук и музика: Тодор Арнаудов.

(Частичен) синопсис: Великият български футболист Стоичко Христов е в България, за да може на спокойствие да напише книга за враговете на футбола в сътрудничесво с репортера Джони Джонсън; враговете, станали причина за несправедливите съдийски решения в САЩ 1994,  Англия 1996 и тези които съсипват Играта. Джони опознава колоритните абсурди и странности на българите и своя домакин, а зрителите опознават колоритния образ на Джони, докато се оказва че враговете на футбола за които Стоичко говори са истински, а не само плод на пиперливия му нрав.

Следете блога за новини и повече информация